ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမွာ မိမိကြ်မ္းက်င္လို႕ မဟုတ္ဘဲ၊ ကယားျပည္နယ္ ရွိျပည္သူေတြ ရဲ႕ စစ္ပြဲဒဏ္ေတြ ခံစားေနရ မႈေတြကို ေလွ်ာ့နည္း ေစခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေၾကာင့္ စစ္အစိုးရ လက္ထဲက စစ္ေထာက္ လွမ္းေရး အႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ခင္ၫြန္႕နဲ႕လက္တြဲ ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္ႀကီး ဆိုေတးရုိက မိန္႕ၾကား ေတာ္မူ

ဆရာေတာ္ႀကီး ဆိုေတး႐ို

ဆရာေတာ္ႀကီး ဆိုေတး႐ို

ရန္ကုန္၊ ဧၿပီလ ၂၂။

        ဂလိုရီယားသတင္းဂ်ာနယ္၏ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ျဖစ္ေသာ ဂ်ဳိးဇက္ကုန္ဇမႈန္း (ခ) ဝင္းလႈိင္ဦးသည္ လိြဳင္ေကာ္ကက္သလစ္သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ႀကီးဆိုေတးရိုဖာေမာအား၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၃၁ ရက္ေန႕တြင္ ျပဳလုပ္ေတြ႕ဆုံခဲ့ေမးျမန္းခန္းအင္တာဗ်ဴးကို ဆရာေတာ္ႀကီး ဆရာေတာ္ဝါေတာ္ (၂၅) ႏွစ္ႏွင့္ လိြဳင္ေကာ္ကက္သလစ္ဆရာေတာ္ပိုင္ သာသနာအျဖစ္ ထူေထာင္ျခင္း ေငြစင္ဂ်ဴဗလီကို ဂုဏ္ျပဳေသာ အားျဖင့္ ယခု တက္ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္။

 အယ္ဒီတာခ်ဳပ္။ ဂြတ္ေမာ္နင္းပါကိုယ္ေတာ္။

ဆရာေတာ္။ ဂြတ္ေမာ္နင္းပါ။

         အခုလို အင္တာဗ်ဴးေပးတဲ့အတြက္ ကိုယ္ေတာ့္ကို တပည့္ေတာ္ အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အင္တာဗ်ဴးစခြင့္ ျပဳပါ။

ေမး။ လိြဳင္ေကာ္သာသနာမွာ ရွိၾကတဲ့ကက္သလစ္ဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ ယုံၾကည္ျခင္းကို သုံးသပ္ေပးပါအုံး။

ေျဖ။ ကယားျပည္နယ္မွာက ရြာတိုင္းမွာ ကက္သလစ္ဘာသာဝင္ေတြက အမ်ားစု ျဖစ္ၾကပါတယ္။ တျခားဘာသာေတြရဲ႕ေရာယွက္မႈ သိပ္မရွိဘူး။ အဲဒီေတာ့ မိသားစုတိုင္းမွာ ကက္သလစ္အစဥ္ အလာ ေနာက္ခံက ပိုၿပီးေတာ့ အားေကာင္းတယ္။ ယုံၾကည္ျခင္းတို႕ ပိုေကာင္းတယ္ဆိုတာမ်ဳိးေတာ့ မရွိပါဘူး။ ကက္သလစ္အစဥ္အလာ ေနာက္ခံ ရွိေနျခင္းကပဲ အားသားခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႕ရဲ႕ ယုံၾကည္ျခင္းကေတာ့ ပုံစံလိုက္တဲ့အဆင့္ပါပဲ။ ျပသာနာနဲ႕ႀကံဳၿပီဆိုရင္ လုပ္မယ္၊ ကာကြယ္မယ္၊ အေသခံမယ္ ဆိုတာမ်ဳိးေတြ အဆင့္ေတာ့ သိပ္မရွိေသးပါဘူး။ ထြက္ေျပးဖို႕ေလာက္ပဲ စဥ္းစားၾကတယ္။

ေမး။ ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕ ဆရာေတာ္ဝါ (၂၅) ႏွစ္၊ လိြဳင္ေကာ္သာသနာေတာ္ တည္ေထာင္ျခင္း ၂၅ ႏွစ္ျပည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ္ေတာ့္ အေနနဲ႕ အေအာင္ျမင္ဆုံးကို သိခ်င္ပါတယ္။

ေျဖ။ ဆရာေတာ္အေနနဲ႕ကေတာ့ တတ္ႏိုင္သေလာက္ကို အစုံလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေအာင္ျမင္ဆုံးလို႕ မဆုိလိုေပမယ့္ အားအရဆုံးကေတာ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြကို ျဖည္းျဖည္းနဲ႕ က်စ္က်စ္ လ်စ္လ်စ္ စနစ္က်က် ဖြဲ႕စည္းေပးႏိုင္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။ ကိုယ္ေတာ့္ရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြထဲက ကုိယ္ေတာ့္အတြက္ သမိုင္းတြင္ေစမယ့္လုပ္ငန္းကို ေျပာျပပါ။

ေျဖ။  အေဆာက္အဦးေတြ အမ်ားႀကီးတည္ေဆာက္ခဲ့ေပမယ့္ သမိုင္းလည္းတြင္ ရရွည္တည္တံမယ့္ အရာကေတာ့ လူ႕အရင္းအျမစ္ပိုင္းကို တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကေလးေတြကို ပညာသင္ေပးတာက အားအရဆုံးျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။   ဒါဆိုရင္ လြိဳင္ေကာ္သာသနာမွာ အားမရဆုံးအရာက ဘာျဖစ္မလဲ။

ေျဖ။ အမ်ားႀကီး ရွိတာေပါ့။ ေဒသခံေတြကိုယ္တုိင္ကလည္း ဆင္းဆင္းရဲရဲနဲ႕ရုန္းကန္ေနၾကရေတာ့ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ရပ္တည္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရမယ္၊ ကိုယ္ပိုင္ေထာက္ပ့ံရမယ္ဆိုတဲ့ အသိစိတ္ေတြက လြိဳင္ေကာ္သာသနာမွာ ေတာ္ေတာ္အားနည္းေနေသးတယ္။ ဘာသာတူေတြက အလွဴအတန္းအားနည္းေပမယ့္ သူတို႕က ရဖို႕ေလာက္ဘဲ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾက တုန္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ရဟန္းဝါ (၄၄) ႏွစ္ (ဆရာေတာ္ဝါ ၂၅ ႏွစ္) တစ္ေလွ်ာက္မွာ ရဟန္း အငယ္ပိုင္း ေတြ အတုယူႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လိုတရားအားထုတ္ခဲ့ရသလဲ။

ေျဖ။ အခုေခတ္အေတြးအေခၚက အရင္တုန္းကလို မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ကိုယ္က ရဟန္းေတာ္ေတြ သကၤန္းဝတ္ဖို႕ေျပာရင္းႏိုင္ငံျခားမွာ ဘယ္သူမွ မဝတ္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီးျပန္ေျပာ ၾကတယ္။ ရိုးရိုး အဝတ္အစားေတြဝတ္ျပန္ေတာ့လည္း သပ္သပ္ရပ္ရပ္မဝတ္တတ္ၾကဘူးျဖစ္ေန တယ္။ႏိုင္ငံျခားသာ သနာျပဳသူေတာ္စင္ေတြရဲ႕ေနထိုင္ပုံကိုျမင္ေတြ႔ခဲ့ရေတာ့ သူတို႕ကို လိုက္တုက်င့္ႀကံခဲ့တယ္။ႏိုင္ငံျခား သာသနာျပဳေတြျပန္သြားတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ မိမိကိုယ္တိုင္က သူမ်ားအတြက္အတုယူ စရာျဖစ္ရေလာက္ေအာင္ မက်င့္ႀကံႏိုင္ခဲ့ေတာ့ အခုေခတ္လူငယ္ ရဟန္းေတြရဲ႕ ဘုရားတရား အားထုတ္မႈက ေလ်ာ့နည္းသြားတယ္။ အဲဒီေတာ့ မိမိမွာ ရွိေနတဲ့ဘုရား တရားစိတ္ကိုပဲ အေကာင္းဆုံး ဆက္ထိန္း ဖို႕ အေရးႀကီးပါတယ္။

ေမး။ စစ္အစိုးရလက္ထက္က ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ၫြန္႕နဲ႕လက္တြဲၿပီးေတာ့ ကယားျပည္နယ္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရေအာင္ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕ေတြနဲ႕ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြ လုပ္ခဲ့တဲ့ေနရာမွာ မေအာင္ခဲ့တာရဲ႕ အဓိကေသာ့ခ်က္ကို သိခ်င္ပါတယ္။

ေျဖ။ တကယ္ေတာ့ ႏွစ္ဖက္စလုံးမွာ လွည့္ကြက္ကိုယ္စီ ရွိၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္အေနနဲ႕ကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမွာ ကြ်မ္းက်င္လို႕ လုပ္တာမဟုတ္ဘူး။ ကယားျပည္နယ္ကျပည္သူေတြ ဒုကၡသက္ သာေအာင္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ လုပ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးက ကက္သလစ္ဘုန္းႀကီးႏွစ္ပါးကို ဖမ္းသြားတယ္။ အဲဒါကို ကိုယ့္ရဟန္း ျပန္လႊတ္ဖို႕အတြက္ အရဲစြန္႕ၿပီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ၫြန္႕ကို သြားေတြ႕တယ္။ အဲဒါနဲ႕ ကိုယ္က ခင္ဗ်ားတို႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုိခ်င္လားလို႕ ဦးခင္ၫြန္႕ကိုေမး ေတာ့ သူက လိုခ်င္တာေပါ့ ျပန္ေျပာတယ္၊ အဲဒါနဲ႕ဆရာေတာ္က ဒါဆိုရင္ ငါ့ဘုန္းႀကီးႏွစ္ပါးကို ျပန္လႊတ္ေပးဆိုၿပီး ေျပာေတာ့ သူက ခ်က္ခ်င္းပဲ လႊတ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒီလိုဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္႕နဲ႕ ေတြ႕တဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ကယားျပည္နယ္မွာ အၾကမ္းဖက္ လုပ္ရပ္ေတြ လုပ္ဖို႕ စစ္တပ္ဖက္က မိမိကို အားနာတာမ်ဳိး ရွိလာေတာ့ တိုက္ခိုက္မႈေတြ လည္းေလ်ာ့နည္း သြားတာေပါ့ေလ။

ေမး။ လိြဳင္ေကာ္သာသနာကျမန္မာျပည္ကက္သလစ္သာသနာေတြထဲမွာ အေကာင္းဆုံး၊ အခ်မ္းသာဆုံးဆိုၿပီး ေျပာသံေတြ ၾကားရပါတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ မွတ္ခ်က္ျပဳေပးပါအုံး။ ဒီအဆင့္ကို ေရာက္ဖို႕ ဘယ္လိုအေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ရသလဲ။

ေျဖ။ အဲဒီေျပာဆိုသံကို ဆရာေတာ္မၾကားဘူး။ တကယ္ေတာ့ ဒီလိုအဆင့္ေရာက္ဖို႕ဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕ ပင္ကိုယ္တီထြင္စဥ္းစားဥဏ္ နဲ႔ႀကိဳးစားရတာျဖစ္ပါတယ္။ အေပၚယံက ၾကည့္ရင္ေတာ့ ေကာင္းတယ္ လို႕ထင္ရေပမယ့္ စည္းရုံးဖို႕၊ ရင့္က်က္ဖို႕ ဆိုတာေတြက ေတာ့ အမ်ားႀကီး လိုအပ္ပါေသးတယ္။ သာသနာတစ္ခုံလုံးမွာ အက်ဳိးေဆာင္ေကာ္မတီဆိုတာ ဖြဲ႕ထားပါတယ္။ ဒီအဖြဲ႕က ခ်မွတ္ထားတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြအေပၚမွာ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ ေဖာ္တဲ့ေနရာမွာ အားနည္းမႈေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ အၿမဲတမ္းေတာ့ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။

ေမး။ မၾကာခင္တုန္းက ဗာတီကန္ရုံးေတာ္ကေန ဓမၼအာဇာနည္အျဖစ္ သတ္မွတ္ေၾကျငာျခင္း ခံရတဲ့ ရွားေတာမွာ အသတ္ခံရတဲ့ ဓမအာဇာနည္အေၾကာင္းကို သိခ်င္ပါတယ္။ သူနဲ႕ႏိုင္ငံျခား ဘုန္းႀကီးတို႕ကို ဘယ္သူက သတ္တာလဲ။

ေျဖ။ ဘာသာပက သူနဲ႕ႏိုင္ငံျခားဘုန္းႀကီးတို႕ကို သတ္တာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ KNU ေကအဲန္ယူအခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကအဲန္ယူက ကက္သလစ္ဘာသာဝင္ေတြကို အစိုးရဖက္ ပါတဲ့သူေတြလို႕ ရႈျမင္ခဲ့တယ္။ ဘုန္းႀကီးေတြကိုလည္း သတင္းေထာက္လို႕ ထင္တယ္။ ေကအဲန္ယူက သူတို႕ကို စြပ္စြဲၿပီးေတာ့ သတ္တာပါ။ တကယ္ေတာ့ ဒီဘုန္းႀကီးေတြက ဘာသာေရးလုပ္ငန္း မွာ ေအာင္ျမင္ေနတာကို ၾကည့္လို႕မရလို႕ သတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။ အခုလို ဆရာေတာ္ရဲ႕သာသနာကေနၿပီးေတာ့ ဓမၼအာဇာနည္တစ္ပါး ေပၚထြန္းတဲ့အေပၚ ဘယ္လိုမွတ္ခ်က္ျပဳခ်င္ပါသလဲ။

ေျဖ။ လိြဳင္ေကာ္သာသနာအတြက္ကေတာ့ အႀကီးမားဆုံးေသာ ေက်းဇူးေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ သာသနာကေန လူငယ္ေမာင္မယ္ေတြက ဂုိဏ္းအသီးသီးမွာ ဘုန္းႀကီး၊ သီလရွင္ေတြျဖစ္ သြားၾကေပမယ့္ ဂုဏ္ယူစရာအေကာင္းဆုံးကေတာ့ ဒီဓမၼအာဇာနည္ ေပၚထြန္းျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။  ဒီဓမၼအာဇာနည္ေတြကို ဘယ္လိုဂုဏ္ျပဳဖို႕ ရွိပါသလဲ။

ေျဖ။ အီတလီႏိုင္ငံက ဓမၼအာဇာနည္မိသားစုေတြက ဘယ္လိုစီစဥ္ေနၾကသလဲဆိုတာကိုပဲ နားေထာင္ေနပါေသးတယ္။

ေမး။ အသတ္ခံရတဲ့ဓမၼဆရာအမ်ဳိးေတြက ဘယ္မွာ ရွိၾကသလဲ။

ေျဖ။ အသတ္ခံရတဲ့ဓမၼဆရာအမ်ဳိးေတြက ေတာင္ငူဖက္မွာ ရွိၾကပါတယ္။

ေမး။ ဒီလိုမ်ဳိး ဆရာေတာ္ရဲ႕နယ္ေျမထဲမွာ အသတ္ခံရတဲ့ပုဂိဳလ္ေတြကို ရဟန္းမင္းႀကီးက ဓမၼအာဇာနည္မ်ား အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳဖို႕အတြက္ ကိုယ္ေတာ္တို႕ ဘယ္လို လႈပ္ရွားခဲ့သလဲ။

ေျဖ။ ဆရာေတာ္တို႕ဖက္ေရာ၊ အသတ္ခံရတဲ့မိသားစုဖက္နဲ႕ အခ်က္အလက္ရွာေဖြတဲ့အဖြ႕ဲေတြ အားလုံးက ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ၾကရၿပီးေတြ႕ရွိခ်က္ေတြအားလုံးကို ရဟန္းမင္းႀကီးရုံးကို ပို႕တာ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာမွ အခုလိုမ်ဳိး ေၾကျငာခ်က္ ထြက္ေပၚလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။ ဓမၼအာဇာနည္ျဖစ္ဖို႕အတြက္ တန္ခိုးျပတဲ့အခ်က္အလက္ေတြ စုေဆာင္းရပါသလား။

ေျဖ။ ဓမၼအာဇာနည္ျဖစ္ဖို႕အတြက္ တန္ခိုးျပတာမ်ဳိးေတြ မလိုအပ္ပါဘူး။

ေမး။ ေစတမန္သာသနာျပဳအဖြဲ႕ေတြရဲ႕ အေျခအေနကို သိခ်င္ပါတယ္။

ေျဖ။ ေစတမန္အဖြဲ႕ကေတာ့ ေကာင္းေနပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၂၅ ႏွစ္ ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ေစတမန္အဖြဲ႕ကို ဆက္ထားမလားဆိုတာကိုေတာ့ မဆုံးျဖတ္ရေသးဘူး။ တကယ္ေတာ့ေစတမန္ေတြ ဟာေရွ႕ တန္းသာသနာျပဳအဖြဲ႕ေတြျဖစ္ၾကၿပီး ရွားေတာဖက္ကို သာသနာျပဳၾကတဲ့ သူေတြျဖစ္ၾက ပါတယ္။ သူတို႕က ရွားေတာမွာ ၅ ႏွစ္ေလာက္ သာသနာျပဳၾကတဲ့ေနာက္ပိုင္း ရြာေပါင္း ၂၅ ရြာေလာက္က ကက္သလစ္ဘာသာဖက္ကို ကူးေျပာင္းလာၾကတယ္။ အဲဒီရြာေတြမွာ ဘုရားေက်ာင္းေတြဆိုၿပီး တိုးတက္လာတာကို စစ္အစိုးရနဲ႕တျခားဘာသာေတြကျမင္ေတာ့ ရြာသားေတြ မိမိတို႕ ရြာကေန ထြက္ေျပးေအာင္ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ရြာသားေတြ ထြက္ေျပးေတာ့ေဆာက္ထားတဲ့ဘုရားေက်ာင္းေတြကို ထားခဲ့ၾကရတယ္။ ရွားေတာနယ္မွာဆိုရင္ ဘုန္းႀကီးျဖစ္သြားတဲ့သူကို မနာလိုသူေတြက သတ္ျဖတ္လိုက္ေတာ့ တခ်ဳိ႕ဘာသာဝင္ေတြလည္း ကက္သလစ္ဘာသာ ကေနျပန္ထြက္သြား ၾကတယ္။ေစတမန္ေတြရဲ႕ႀကိဳးစားမႈေၾကာင့္ ရွားေတာၿမိဳ႕နယ္လူထုေတြဟာ ကက္သလစ္ဘာသာဝင္ မ်ားျဖစ္လာၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ရြာေတြ ဖ်က္စီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းေစတမန္ေတြကို လိြဳင္ေကာင္ဖက္ ကိုျပန္ေခၚၿပီး ေတာ့ ရြာေပါင္း (၇ဝ) ေက်ာ္မွာ မူႀကိဳပညာေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ ျပန္တာဝန္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ရွားေတာက ရွမ္းျပည္နယ္နဲ႕ယိုးဒယားႏိုင္ငံနဲ႕ နယ္စပ္ ထိပါတယ္။ ေသြးနဲ႕ဝယ္ရတဲ့ ေသြးက်ခဲ့တဲ့ ရွားေတာနယ္ဟာ တခ်ိန္ခ်ိန္က်ရင္ ကက္သလစ္နယ္ေျမ ျပန္ျဖစ္လာမွာ ေသခ်ာတယ္။ အခုဆိုရင္ ရွားေတာၿမိဳ႕မွာ ဘုရားေက်ာင္းအႀကီးႀကီး ေဆာက္ထားၿပီးေတာ့ ထြက္ေပးသြားတဲ့ဘာသာတူေတြ ရွားေတာကို ျပန္လာၾကဖို႕ ဝါရင့္တဲ့ေစတမန္ေတြကို သြားစည္းရုံးခိုင္းထားပါတယ္။ ေစတမန္ေတြဟာ ဘုရားကို မသိတဲ့သူေတြကို သာသနာျပဳဖို႕ ျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။ ေစတမန္အဖြဲ႕ကို ရာသက္ပန္ဖြဲ႕ဖို႕ မရည္ရြယ္ဘူးလား။

ေျဖ။ .ေစတမန္အဖြဲ႕ဆိုတာက ဆရာေတာ္ရဲ႕ လက္ရာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ မိမိမရွိေတာ့ လို႕ ေနာက္တက္ လာမယ့္ဆရာေတာ္က မႀကိဳက္ဘူးဆို ရင္ သူ႕သေဘာပါပဲ။

ေမး။ လိြဳင္ေကာ္သာသနာကို ေနာက္ထပ္ သာသနာခြဲဖို႕ အစီအစဥ္ရွိပါသလား။

ေျဖ။ မရွိဘူး။ လိြဳင္ေကာ္သာသနာကေသးေသးေလး ဆိုေတာ့ ထပ္ခြဲရင္ အစိတ္စိတ္အမႊာ အမႊာ ျဖစ္ကုန္မယ္။

ေမး။ Catholic Bishops’ Conference of Myanmar (CBCM) စီဘီစီအမ္ရဲ႕ လက္ရွိအေျခအေနကို သုံးသပ္ေပးပါအုံး။

ေျဖ။ တကယ္ေတာ့ စီဘီစီအမ္ဆိုတာ ကက္သလစ္သာသနာေတာ္က အသိအမွတ္ျပဳထားတဲ့ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအဖြဲ႕အစည္းမွာက ကြ်မ္းက်င္တဲ့လူေတြကို အသုံးခ်ၿပီးေတာ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြခ်မွတ္တာကို စီဘီစီအမ္က ထုတ္ျပန္ေပးသင့္ပါတယ္။ လက္ရွိမွာေတာ့ ျမန္မာျပည္ကက္သလစ္သာသနာေတြက ကိုယ္စတိုင္နဲ႕ကိုယ္ လုပ္ေနၾကေတာ့ လက္တြဲလုပ္ေဆာင္မႈပိုင္းမွာ အားနည္းပါတယ္။ ဥပမာ“သီဩေလာ္ဂ်ီတိုင္ပင္ဖက္အဖြဲ႕” OTC (Office for Theological Consultants) အဖြဲ႕က သီေအာ္လိုဂ်ီ ေတာ့ တတ္ေပမယ့္ စာေပ literatureေတာ့ မတတ္ဘူး။ စီဘီစီအမ္ေအာက္မွာကိုကေကာ္မရွင္ေတြက ထုတ္ေဝတဲ့ စာအုပ္ေတြမွာဆိုရင္ ဥပမာ၊ ေကာ္မရွင္တစ္ခုက “မာရိယာ” လို႕ သုံးေပမယ့္ ေနာက္ေကာ္မရွင္က “မာရီယား” လို႕ သုံးတာမ်ဳိးေတြ ရွိေနတာဟာ စာေပတိုးတက္ေရး က႑မွာ အင္မွတန္မွာ လိုအပ္ေနေသးတာ ကို ျပေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံကက္သလစ္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ေအာက္က “သီဩေလာ္ဂ်ီ တိုင္ပင္ဖက္အဖြဲ႕” OTC (Office for Theological Consultants) ရဲ႕ အေျခအေနကို သိခ်င္ပါတယ္။

ေျဖ။ OTC အဖြဲ႕ဝင္ေတြကေတာ့ ႏိုင္ငံျခားပညာေတာ္သင္ ၿပီးဆုံးသြားတဲ့သူေတြ ျဖစ္ၾကေတာ့ သီဩေလာ္ဂ်ီေတာ့ ကြ်မ္းက်င္ၾကမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ စာေပေတာ့ မကြ်မ္းက်င္ဘူး။ စာေပမကြ်မ္းက်င္ရင္ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ သီဩေလာ္ဂ်ီစာအုပ္ေတြ ေပၚလာဖို႕ဆိုတာ မလြယ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ “သီဩေလာ္ဂ်ီတိုင္ပင္ဖက္အဖြဲ႕” နဲ႕ စာေပကြ်မ္းက်င္တဲ့ ဝါသနာပါတဲ့သူေတြ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့လုပ္ေဆာင္မွသာလွ်င္ ျမန္မာဘာသာသီဩေလာ္ဂ်ီစာအုပ္ေတြ ေပၚလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။ တပည့္ေတာ္တို႕ဖက္က ထုတ္ေဝဖို႕ ဆရာေတာ္ေတြကို အႀကံေတာင္းခံထားပါတယ္။ ဆရာေတာ္တစ္ခ်ဳိ႕ဆီကေနေတာ့ တုံ႕ျပန္အားေပး စာေတြ ရရွိေပမယ့္ သီဩေလာ္ဂ်ီေကာ္မတီဆီကေနေတာ့ ဘာျပန္စာမွ မရဘူး။

ေျဖ။ ဆရာေတာ္လည္း ခင္ဗ်ားကို စာျပန္တယ္ေနာ္။ အခုလို ေျခလွမ္းလွမ္းၿပီး လုပ္ခ်င္စိတ္ရွိတာကို အားေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ ပထမဆုံးက ကိုယ့္ရဲ႕ကက္သလစ္ သာသနာေတာ္ထဲက ကြ်မ္းက်င္တဲ့သူေတြနဲ႕ ေဆြးေႏြးပါ။ ၿပီးမွ တျခားခရစ္ယာန္ ဂိုဏ္းကြဲေတြ၊ တျခားဘာသာေတြဆီက ကြ်မ္းက်င္တဲ့သူေတြကို ေခၚၿပီး ႀကိဳတင္ေဆြးေႏြးပြဲ လုပ္ႏိုင္ရင္ အင္မတန္ေကာင္းမြန္တဲ့ သီဩေလာ္ဂ်ီစာအုပ္ေတြ ေပၚလာမွာ ေသခ်ာပါတယ္။

ေမး။ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ႏိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲကို ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ဆရာေတာ္အေနနဲ႕ကေတာ့၊ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ႏိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲအေပၚမွာ သိပ္မယုံေသးဘူး။ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ဖြဲ႕စည္းပုံဥပေဒကို ဘယ္လိုျပင္သလဲဆိုတာကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕အေျခအေနဟာ ပိုဆိုးမလား၊ ပိုေကာင္းမလားဆိုတာ ေျပာလို႕ရမယ္။

ေမး။ အခုလက္ရွိအေျခအေနမွာ ကယားျပည္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းသြားၿပီလား။

ေျဖ။ လက္ရွိအေျခအေနမွာေတာ့ တိုက္ပြဲျဖစ္ပြားမႈေတြေတာ့ မရွိေတာ့ဘူးလို႕ေျပာရမယ္။ ဒါေပမယ့္ ကရင္နီလက္နက္ကိုင္ေတြဖက္ကေတာ့ ဒီအေျပာင္းအလဲကိုေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့အဆင့္ပဲ ရွိၾကပါေသးတယ္။

ေမး။ ကယားျပည္နယ္မွာ ဘိန္းျပသာနာ ဘယ္လိုရွိပါသလဲ။

ေျဖ။ လူေတြကေတာ့ ဘိန္းစိုက္ၾကတယ္။ ဆရာေတာ္ကျပည္သူေတြကို ဘိန္းမစိုက္ၾကဖို႕ေျပာေတာ့ သူတို႕က ငါတို႕ကို ဆရာေတာ္က ထမင္းေကြ်း မလားဆိုၿပီးျပန္ေမးၾကပါတယ္။ လက္ရွိအေျခ အေနမွာေတာ့ ဘိန္းစိုက္တဲ့သူေတြက သူေဌးျဖစ္ေနၾကၿပီး ဘိန္းမစိုက္တဲ့သူေတြ ကေတာ့ ဆင္းရဲေနၾကတယ္။

ေမး။ ဂလိုရီယားသတင္းဂ်ာနယ္ကို ေဝဖန္အႀကံျပဳေပးပါအုံး။

ေျဖ။ ဆရာရဲ႕သတင္းေတြကျပည္တြင္းျပည္ပသတင္းေတြေရာေနတယ္။ျဖစ္ႏိုင္ရင္ က႑အလိုက္ခြဲေပးပါ။ သီဩေလာ္ဂ်ီနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အေရးႀကီးတဲ့ေခါင္း စဥ္ေတြ (ဥပမာ၊ လက္ထပ္ျခင္း အေၾကာင္း)ကို အထူးတင္ဆက္ေပးရင္ ေကာင္းမယ္။

 အယ္ဒီတာခ်ဳပ္။ အခုလို အခ်ိန္ေပးၿပီးေတာ့ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းျခင္းကို လက္ခံေပးတဲ့အတြက္ ဆရာေတာ္ဘုရားကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္။ ဆရာေတာ္လည္းေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ စာေပနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အကူအညီလိုတာ ရွိရင္ ေျပာပါ။ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ဝိုင္းလုပ္ၾကရေအာင္။

                                                                                                                                                                               ဂ်ဳိးဇက္ဝင္းလႈိင္ဦး

1446  Views
Previous: ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား လည္း မဲေပးပိုင္ခြင့္ လည္းရွိၾက ေၾကာင္း ဆရာေတာ္ႀကီး ခ်ားလ္စ္ဘိုက မိန္႔ၾကားေတာ္မူ
Next: ရဟန္းမင္းျကီး ဖရန္စစ္အရွင္သူျမတ္က အသက္ေတာ္ (၇၂) နွစ္ရိွ၊ ဆရာေတာ္ျကီး နီေကာ္လပ္စ္မန္းထန္အား မနၲေလးကက္သလစ္ဂိုဏ္းခု်ပ္ဆရာေတာ္ျကီးအျဖစ္သို့ ခန့္အပ္ေတာ္မူျခင္း